၁။ မိမိ၏ စံ၊ မိမိ၏ တန္ဖိုးမ်ားသည္ မည္သည္တို႔နည္း။ (You have to know yourself, your standard and value.)
၂။ Ethical Value
၃။ မိမိ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ မိမိတို႔၏ Standard တို႔သည္ အျမဲတမ္းပင္ ပံုရိပ္ထင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
၄။ အရာရာကို ရွဳျမင္သံုးသပ္ရာတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္တြင္ ယံုၾကည္ခ်က္ (Confidence) ရွိရင္ အျပဳသေဘာႏွင့္ ၾကည့္ျမင္ရရွိႏိုင္သည္။
၅။ လူတို႔ကို အျပံဳးႏွင့္ ဆက္ဆံပါ။ (Smile at People) ျပံဳးျခင္းသည္ ေႏြးေထြးမႈ (Warmly) ကိုေပးစြမ္းႏိုင္သည္။ ယံုၾကည္မႈႏွင့္အတူ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစ႐ံုမွ်မက လူတစ္ဦးအား ကမ္းလွမ္းႀကိဳဆိုရာလည္း က်ပါသည္။ (A Welcome Openness.)
၆။ ကိုယ့္ကို သူတပါးက စိတ္၀င္စားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ကစၿပီး သူ႔ကို စိတ္၀င္စားဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ သူေျပာတဲ့စကားေတြကို နားေထာင္ေပးရပါမယ္။
၇။ မိမိကိုယ္ကို ေရာင္းပါ။ (Sell yourself – like a product.) မိမိကုိယ္ကို အသံုး၀င္ေသာသူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ. လူမႈေရးကြန္ယက္ (Social Networking) အရမ္းလိုအပ္ပါသည္။
၈။ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း လိုအပ္သည္ထက္မပိုဖို႔ေတာ့လိုသည္။ (Over Confidence) မျဖစ္ရန္လိုသည္။
၉။ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ ညွိႏႈိင္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ရာတြင္ သေဘာတူညီမႈ၊ မတူညီမႈမ်ားျဖစ္လာႏိုင္သည္။ (Agree to disagree) ျဖစ္ႏိုင္သည္ကို ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
Social Intelligence သည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း၊ ေနထိုင္ရွင္သန္ရာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာ အေရးပါလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားသုေတသနဌာနတြင္ လုပ္ကိုင္ရင္း ေလ့လာသင္ယူခဲ့မိေသာ Social Intelligence ကို ေဖာ္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လက္လွမ္းမမီေသးေသာ အျခားေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနႏိုင္ပါေသးသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment