Powered By Blogger

Friday, March 7, 2008

ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း သီအိုရီ

ကၽြန္ေတာ္က Management ဘာသာတခ်ိဳ႕ကို သင္ခဲ့ရဘူးေတာ့ မေတာက္တစ္ေခါက္ အသိဥာဏ္ေလးေပါင္းၿပီး ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း သီအိုရီကို ေရးလိုက္တာပါ။ သင္ၾကားခဲ့ရဘူးတဲ့ သင္ခန္းသာေတြက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးေလ့႐ွိတဲ့ သီအိုရီပါ။ အဲဒါေတြထဲက ျပန္လည္တင္ျပထားတာပါ။
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမ်ားစြာ တြင္က်ယ္လာတာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနရာေကာင္းေကာင္းရၿပီး ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ခက္ခဲလာပါၿပီ။ လုပ္ငန္း႐ွင္ေဟာင္းေတြေရာ အသစ္ေတြပါ ေနရာတစ္ေနရာရဖို႔ ႀကိဳးစားေနရပါတယ္။
ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းသီအိုရီဆိုတာ Porter's Competitive Strategies ကို တင္ျပထားတာပါ။
ဒီသီအိုရီထဲမွာ နည္းလမ္းသံုးခုပါ၀င္ပါတယ္။
၁။Differentiations theory ကိုယ္ရဲ႕ ကုန္စည္ကို အျခားေသာ ကုန္စည္ေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားစြာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ေၾကာ္ျငာ၊ ကုန္ပစၥည္းရဲ့ အသြင္အျပင္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို အျခားကုန္စည္ေတြနဲ႔ မတူေအာင္ ဖန္တီးထားရမယ္။ နည္းပညာ အသစ္ေတြသံုးၿပီး သီးျခားပံုစံ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားႏို္င္ရမယ္။ အားသာခ်က္ကေတာ့ ၿပိဳင္ဘက္ေတြရဲ့ ယွသ္ၿပိဳင္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏို္င္ၿပီး ကုန္စည္အခ်င္းခ်င္း အစားထိုးသံုးစြဲမႈကိုလည္း သက္သာေစတယ္။ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ companyရဲ႕ brand ကိုLoyalty ျဖစ္ေစမည္။ အားနည္းခ်က္ေတြက ကုန္က်စရိတ္မ်ားမယ္။ ေစ်းႏႈန္းကို အဓိက မထားတဲ့ စားသံုးသူေတြသာ သံုးစြဲႏိုင္မယ့္ ကုန္စည္အသြင္ကို ေဆာင္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ကုန္စည္ေတြမွာ ဒီနည္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္မယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ခက္ခဲလိမ့္မယ္။
၂။low-cost strategy က ေစ်းကြက္ထဲမွာ အျမဲသံုးမယ့္ သာမန္ကုန္စည္ေတြ အတြက္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပေစတယ္။ တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြ၊ က်ဆင္းစျပဳေနတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ဒီနည္းလမ္းကို သံုးသင့္ပါတယ္။ စရိတ္သက္သာစြာနဲ႔ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ထုတ္လုပ္မႈအပိုင္း၊ လုပ္သားမ်ားရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈအပိုင္းနဲ႔ နည္းပညာေတြ အေပၚမွာ လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၃။Focus strategy ဒီနည္းလမ္းကေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ေစ်းကြက္ကို အရင္ဆံုးေ႐ြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ၿပီးမွ အသင့္ေတာ္ဆံုး နည္းလမ္းကို ေ႐ြးခ်ယ္အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ Differentiations ေရာ Low-cost strategy ကိုပါ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။
ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ႐ွိႏိုင္တာမို႔ ဥာဏ္႐ွိသလို သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။

No comments: