Powered By Blogger

Tuesday, August 5, 2008

စီမံခန္႔ခြဲမႈဆို္င္ရာ သိေကာင္းစရာ

္္ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတာ လုပ္ေဆာင္တတ္မႈ အတတ္ပညာ( Art Of conducting)၊ ညႊန္ၾကားတတ္မႈ (Directing) ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ Hands By Management လူအမ်ားက္ု လက္ညိႈးထိုးၿပီး စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလံုးအေနနဲ႔ အစိတ္အပိုင္းအားလံုးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္ရမယ္။ ေကာင္းမြန္ထိေရာက္ေသာ ညႊန္ၾကားမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏို္င္ရမယ္။ ထိုကဲ့သို႔ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ျခင္းကို စီမံခန္႔ခြဲမႈစြမ္းအား (Leading Power)ဟု ေခၚဆိုပါသည္။ ရ႐ွိထားၿပီးေသာ လူသားရင္းျမစ္စြမ္းအားအျပင္ ဘ႑ာေငြ၊ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္စြမ္း စသည့္စြမ္းအားစုမ်ားႏွင့္ စနစ္တက် ေပါင္းစပ္အသံုးခ်တတ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ စီမံခန္႔ခြဲသူ တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ မိမိအဖြဲ႔အစည္းအတြင္း မည္သူ႔ထံတြင္ မည္သည့္စြမ္းရည္မ်ား႐ွိသည္ကို ေကာင္းစြာ ေလ့လာ အကဲျဖတ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈသည္ ေနရာတိုင္းတြင္ တည္႐ွိေနသည္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ျခင္း သည္လည္း မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ေကာင္းစြာစီမံတတ္ရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈသည္ ပိုမိုအေရးပါေသာ ေနရာတြင္ ရပ္တည္လာသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဧရိယာအမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚမူတည္ၿပီး သီးသန္႔ကြဲျပားတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္းအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲမႈတိုင္းသည္ အေရးပါလွေပသည္။
စီမံခန္႔ခြဲသူတစ္ေယာက္တြင္ ႐ွိရမည့္ အေျခခံအခ်က္ (၉)ခ်က္
၁။ အျမင္က်ယ္ရမည္။ ( Communicate the Big Picture)
၂။ တာ၀န္ကို ခြဲေ၀ေပးတတ္ရမည္။ ( Delegate work and Responsibilities)
၃။ တက္ၾကြေအာင္ ေစ့ေဆာ္တတ္ျခင္း ( Help Employees Set Goals)
၄။ ျပႆနာကို ႐ွာေဖြတတ္ျခင္း ( Recognize Problems)
၅။အက်ိဳးကို ျပန္လည္ေပးအပ္ျခင္း (Reward Employees)
၆။ လုပ္ငန္းအေတြ႔အၾကံဳ မွ်ေ၀ေပးျခင္း ( Be a Mentor)
၇။ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း ( Give Review)
၈။ ကိုယ္ျခင္းစာတတ္ျခင္း ( Have a Heart)
၉။ မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ရန္ အခ်ိန္ယူျခင္း (Take the Time to Be a Manager)

No comments: